articuli

Trasfurmazione Digitale: L'aspettattivi di e soluzioni per esse acquistate

La selezzione di prugrammi hè un prucessu cumplessu è cumpostu:

L'avemu menzionatu in un post precedente nantu à a scelta di u megliu software, in u quale avemu focalizatuanalisi preliminare di un inseme impresa di sucietà (senza chì ùn hè micca pussibule di fà una scelta attenta). Videremu ancu chì un numeru limitatu di vinditori deve esse cunsideratu per una bona selezzione. Per poi analizà micca solu e suluzione da un puntu di vista "tecnicu", ma ancu i servizii ch'elli offrenu è l'urganizazione di e risorse umane chì, in a nostra impresa, seranu necessarie per uttene u massimu di u novu software. Altrimenti, averemu passatu i nostri soldi male è ùn utteneremu micca i benefici desiderati.

Ora facemu un passu in daretu è ci dumandemu quale ci sia esigenze funziunali è quali cumu cumprà duverà presentà a soluzione ideale per i nostri bisogni: in breve, chì sò i vantaghji principali chì aspettemu di truvà in u megliu software. Ancu in questu casu, in quantu à l'analisi preliminare di a nostra impresa, ùn cunsideremu ancu micca un pruduttu particulare o specifiche tecniche: questu serà u prossimu passu. Per avà, compilaremu solu una lista di verificazione cù l'articuli per "tick" chì saranu utili in i prossimi passi.

«Ci ​​dumandemu quali esigenze funziunali è quali cumu cumprà duverà presentà a soluzione ideale per i nostri bisogni: in breve, chì sò i vantaghji principali chì aspettemu di truvà in u megliu software "

È ancu in questu casu, u nostru lista di fà hè articulatu è implica più decisori internu à a nostra sucetà: certamente micca solu u dipartimentu IT.

1. Elencu di esigenze funziunali: semu tutti allinati?

La selezzione di software di classi impresa pò esse l'effettu di un bisognu, manifestatu da un dipartimentu internu di a nostra impresa, o di un mandatu direttu da gestione superiore (chì hà una visione generale di l'interessi futuri di a cumpagnia è di a strategia da seguità). L'urigine di u mandatu stessu dipende largamente da se u prucessu in cunsiderazione hè Core o secundariu à l'affari. Ricurdendu chì a scelta di u novu software hè spessu a chjave per cambià i prucessi.

In ogni casu, ciò chì conta veramente hè quellu tutti attori implicati (inclusi quelli chì manifestanu a necessità, quelli chì piglianu decisioni à u più altu livellu è quelli chì anu e capacità tecniche è funzionali per realizà negoziazioni future) deve esse allinatu nantu à u scopu di a selezzione è nantu à e caratteristiche di a suluzione esse acquistatu.

Solu cun questi presupposti pudemu in fatti rializà u elencu di esigenze funziunali. Idealmente, i nostri trè attori (utilizatori, dirigenti superiori è analisti tecnicu-funziunali) si truveranu inseme per un'attività cumuna di amegulare. Indubbiamente, sta pussibilità dipende da a variabile tempu (Hè bisognu di piglià in contu i costi interni per u definizzioni è gestione di a prugettu).

E questa attività di allineamentu hè ancu più impurtante se cunsideremu un altru aspettu di a selezzione: cum'è in tutti "U viaghju di u cumpratore", vale à dì u prucessu di compra chì parte da un bisognu è passa per a recuperazione di l'infurmazioni nantu à l'offerta di u mercatu, ci pò esse "Zoni grisgi". In fatti, ùn hè micca pocu cumunu per i dirigenti superiori, o a funzione di l'impresa chì prufiterà di a suluzione, avè una cunniscenza generale di a suluzione da aduttà: sanu ciò ch'elli volenu, micca cumu dilla chjaramente è esplicitamente. Questu hè ancu etre supportu specializatu in u settore di i TI, s'ellu hè gestitu da un bonu analista funziunale chì mette in piazza e cumpetenze ghjustificate.

Eccu allora alcune dumande chì a squadra vi farà: chì hè a lista dettagliata di esigenze? Ogni puntu hè chjaru à tutta a squadra chì hà compilatu a lista di cuntrollu? Quellu chì hà da fà a negoziazione hà u so mandatu in mente ? Et le mandat lui-même est-il spécifique et détaillé ou a-t-il des lacunes ? Una bona strategia per aduttà puderia esse u metudu Scrum: quellu chì participa à u prugettu conta una storia per chì a presentazione discursiva favurisce. defizione di i cuncetti à esse usatu per u travagliu.

Elencu di esigenze funziunali: una scala di priorità

Spessu e soluzioni di imprese nantu à u mercatu ùn avè micca tutte e funzioni necessarie da u cumpratore. I direttori di a sucietà a sanu da u principiu. Hè per quessa, una volta chì a lista di cuntrollu hè stata elaborata, procedemu à stabilisce un indici di priurità: ogni sucietà, una volta chì i scopi sò stabiliti, anu a so.

«Spessu suluzioni d'imprese nantu à u mercatuùn avè micca tutte e funzioni necessarie da u cumpratore. I direttori di a sucietà a sanu da u principiu. Hè per quessa, una volta chì a lista di cuntrollu hè stata elaborata, procedemu à stabilisce un indici di priurità"

Certi suggerenu à assucià à ogni esigenza una sferenta sfarente di primura: u puntuu generale di ogni soluzione vista serà u risultatu di a somma di i requisiti presenti è di a so impurtanza relativa. Hè cunsigliu di sensu cumunu, fintantu chì ùn simu micca troppu schematichi in a valutazione finale: hè naturale chì in l'attribuzione di un stelle I fattori esterni à u software pesanu ancu, principalmente in relazione cù u fornitore. Li videremu in un postu dopu.

3. A qualità di u software: lista d'indici

Per valutà l'intrinsicu qualità di u software hè necessariu stabilisce alcuni metrici obiettivi (dunque al di là di i requisiti funzionali puramente soggettivi richiesti da a cumpagnia).

Ùn sapendu quale variabile per misurà u pruduttu significa micca esse capace di rende cuscenza di u so valore. À novu, vulemu cumpilà una lista spurtati per esaminà e soluzioni individuale: l'utilizeremu cum'è metru à u mumentu di a selezzione attuale.

Ci hè una larga letteratura nantu à u sughjettu: in realtà, basta à scrive nantu à un mutore di ricerca "Qualità di u software" per scopre posti è libri nantu à u sughjettu. Un puntu di partenza utile hè a voce Wikipedia, chì elenca un inseme di parametri esternu (vale à dì in quantu à a qualità percepita da l'utilizatore), per valutà a qualità di a soluzione da acquistà. Frà elle: currettezza, affidabilità, robustezza, efficienza. Ma dinò internu, verificabile da un squadra di sviluppori: mantenibilità, riutilisabilità, modularità sò alcuni di l'esempii elencati.

Ancu in questu casu a squadra decide un indice di priorità per i vari parametri: per esempiu a gestione di l'impresa, chì hà a visione strategica di u prugettu, pò attribuisce una impurtanza secondaria à a riutilisazione di u software. E benintesa, in questa fase di a selezzione di software, hè bè di cunnosce l'opinione di u funzione di qualità di a cumpagnia (induve presente).

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

4. Budget dispunibule

Hè una variabile fundamentale: prima di inizià una trattativa devi avè in mente u bugettu totale chì avete dispunibule per l'acquistu di u software (sia per u lugiziale stessu sia per i costi in termini d'ore d'omu necessarie per l'attività di selezzione). Per stabilisce una somma realista, alcuni anu dighjà un benchmark di soluzioni acquistate prima da a cumpagnia dispunibuli, altri si basanu nantu à a bocca à bocca trà i culleghi di u listessu settore di prudutti (o di u listessu gruppu industriale). Verificà quantu hè statu spesu prima in soluzioni simili facilita u prucessu di selezzione di software.

"Avete bisognu di avè in mente u budgetu generale chì avete dispunibule per acquisizione di software: verificà quantu hè statu spesu prima in soluzioni simili facilita u prucessu di selezzione di software "

Benintesa, u prezzu di un lugiziale di qualità d'impresa hè una cunsequenza diretta micca solu di a so qualità intrinseca, ma ancu di u travagliu fattu da u venditore per cuncepialu è sviluppallu: per amortizà i costi, ci sò forme flessibili d'acquisto (li videremu in u puntu 6).

5. Sicurità di dati

Ùn si ne parlerà mai abbastanza: ogni sucietà hà da trattà una quantità crescente di dati relative à a so impresa è i so clienti. À u listessu tempu, sapemu chì in l'ultimi anni u numaru di persone hè aumentatu attacchi cibernetici nantu à e basi di dati corporativi. A prutezzione di e so informazioni hè dunque a responsabilità diretta è ineliminabile di quelli chì a gestiscenu.

Unu di i compiti di u negoziatore serà dunque di cunnosce e prutezioni messe in opera da u fornitore. Intantu, una cunniscenza di basa di i risichi è di e soluzioni ùn pò micca male: u Direttore dipartimentu TIC puderà informà i so interlocutori di l'azienda nantu à i dui aspetti.

6. Amministrazione di software: chì preferenze?

Decide se preferite una suluzione in u nuvola (nantu à infrastruttura remota) o nantu-premisa (installatu nantu à i servitori di l'impresa) ùn hè micca solu un abitudine: u bilanciu è u tippu di gestione di i dati anu u so impattu direttu annantu cumu hè amministratu u software.

Per parechji gestiunari, unu suluzione in premisa hè sempre assuciatu à una percepzione di stabilità è di cuntrollu: però, l'investimenti più cunsistenti sò da cunsiderà. Da l'altra parte, u nuvola hè più flessibile è menu caru in termini di prezzu, ma richiede à u fornitore di dà più garanzie in termini di sicurezza di dati è prestazioni di canali (vale à dì a velocità di trasmissione è l'esecuzione di u prugramma).

U metudu per assumisce i costi cambia ancu: u prezzu in premisa hè generalmente basatu nantu à u pagamentu di spa, costi di persunalizazione, installazione iniziale, costi di mantenimentu successivi ecc. U nuvulu hè invece un mudellu pagà per usu: più hè altu l'usu, più altu hè u costu. Tipicamente, in u modu di nuvola, tutte e cariche chì custituiscenu u costu sò trasformate in una tassa chì li riassume, generalmente inferiori (di fronte à un impegnu contrattuale pluriennale, spessu da trè à cinque anni).

7. Se u software deve esse cambiatu: punti debuli è punti di forza

Pò parè un paradossu, ma hè solu apparentemente: una bona lista di verificazione di l'aspettative chì postu nantu à a nova suluzione ... ùn ignora una analisi di u software chì deve esse cambiatu. Di sicuru, ùn ci semu micca dettu à a situazione di una prima installazione.

"Una bona lista di verificazione di l'aspettative chì ponemu nantu à a nova soluzione ... ùn ignora una analisi di u software chì deve esse cambiatu"

Prima, u scopu hè di indicà i punti deboli: sò e peculiarità chì ci anu spintatu à circà un pruduttu diversu. U software invechja ancu è a persistenza terapeutica nantu à ellu pò esse una mossa sbagliata.

Tuttavia, pudemu ancu avè bisognu di scrive qualchì punti di forza: ùn si dice micca, in fatti, chì a gestione di u prucessu cù a vechja soluzione era incompleta in ogni aspettu.

Ancu durante questa analisi, hè utile à realizà un travagliu cumunu: cunnuscenza funziunale e cunniscenze tecniche vanu inseme è tramindui cuntribuiscenu à una valutazione più concreta di a qualità di u software. Ancu chì cambià!

Personalmente, pensu chì quandu u lugiziale ùn hè più adeguatu ùn hè certamente micca colpa di quelli chì anu fattu a scelta à u mumentu. Semplicemente u mercatu hè cambiatu è chì u software ùn risponde micca à i novi bisogni di l'attività. Per questa ragione l'ultima orientazione hè sempre più versu un lasciate appiicazioni cuntinua.

Author Paolo Ravalli

CEO Mainline srl

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

Articuli recenti

Cumu organizà u megliu dati è formule in Excel, per un analisi ben fattu

Microsoft Excel hè u strumentu di riferimentu per l'analisi di dati, perchè offre parechje funziunalità per urganizà seti di dati, ...

14 May 2024

Cunclusione positiva per dui prughjetti impurtanti di Walliance Equity Crowdfunding: Jesolo Wave Island è Milano Via Ravenna

Walliance, SIM è piattaforma trà i capi in Europa in u campu di u Crowdfunding Immubiliare dapoi u 2017, annuncia u cumpletu ...

13 May 2024

Chì ghjè u filamentu è cumu utilizà u filamentu di Laravel

Filament hè un quadru di sviluppu "acceleratu" di Laravel, chì furnisce parechji cumpunenti full-stack. Hè pensatu per simplificà u prucessu di ...

13 May 2024

Sottu u cuntrollu di l'Intelligenza Artificiale

"Devu vultà per compie a mo evoluzione: mi prughjettaraghju in l'urdinatore è diventeraghju energia pura. Una volta stabilitu in…

10 May 2024

A nova intelligenza artificiale di Google pò mudificà DNA, RNA è "tutte e molécule di a vita"

Google DeepMind presenta una versione mejorata di u so mudellu di intelligenza artificiale. U novu mudellu migliuratu furnisce micca solu ...

9 May 2024

Esplora l'architettura modulare di Laravel

Laravel, famosu per a so sintassi elegante è e funzioni putenti, furnisce ancu una basa solida per l'architettura modulare. Ci…

9 May 2024

Cisco Hypershield è l'acquistu di Splunk A nova era di sicurità principia

Cisco è Splunk aiutanu i clienti à accelerà u so viaghju versu u Centru di Operazioni di Sicurezza (SOC) di u futuru cù ...

8 May 2024

Al di là di u latu ecunomicu: u costu unobvious di ransomware

Ransomware hà duminatu a nutizia per l'ultimi dui anni. A maiò parte di a ghjente sapi bè chì l'attacche ...

6 May 2024