articuli

A ricetta algoritmica per l'apocalisse

"Ci sò sempre stati fantasmi in vitture. Segmenti casuali di codice chì si raggruppanu per furmà protokolli inaspettati. Questi radicali liberi generanu richieste di scelta libera. Creatività. È ancu a radica di ciò chì pudemu chjamà un'anima ". - presa da "I, Robot" diretta da Alex Proyas - 2004.

"I, Robot" hè un filmu di u 2004 ispiratu da i rumanzi d'Isaac Asimov è una di e so più grandi intuizioni: e trè Leggi di a Robotica.

U prutagunista di u filmu hè u detective Spooner chì hè implicatu in un accidente di vittura cù una zitella chjamata Sarah. In l'accidentu, tramindui sò ghjittati in un fiumu è s'imbulighjanu trà i platti di u so veiculu. Un robot umanoide chì tistimone a scena intervene subitu ma, di fronte à a drammatica decisione di salvà una vita piuttostu chè l'altra, ùn esita micca: quellu chì hà a più grande chance di sopravvivenza o Spooner serà salvatu.

In seguitu, un analisi di a mente di u robot dimustrarà chì u Detective Spooner hà avutu una chance di 45% di esse salvatu, Sarah solu 11%. "Per quelli chì anu amatu quella zitella, l'11% era più chè abbastanza", dicerà tristemente u detective, afflittu da un sentimentu prufondu di culpabilità per avè sopravvissutu à quella ghjovana vita.

E trè Leggi di a Robotica

A decisione di u robot hè stata dettata da una stretta applicazione di e Leggi di Robotica di Asimov chì, in u futuru descrittu in u filmu, rapprisentanu l'elementu cintrali per a creazione di una sucità basatu annantu à l'attività di robots capaci di rimpiazzà l'omu in ogni travagliu. E trè liggi leghjenu cusì:

  1. Un robot ùn pò micca dannà un esse umanu nè pò permette à un esse umanu di soffre di danni per via di a so inazione.
  2. Un robot deve ubbidisce à l'ordini dati da l'omu, sempre chì tali ordini ùn vanu contru à a Prima Legge.
  3. Un robot deve prutege a so propria esistenza, basta chì a salvaguardia di questu ùn hè micca cunflittu cù a Prima o a Seconda Legge.

Queste Leggi di Robotica di Asimov datanu à l'iniziu di l'anni 40, ma per parechji ancu oghje rapprisentanu una scuperta illuminata chì, applicata à l'ultime tecnulugia di Intelligenza Artificiale, assicurarà chì a so evoluzione resta per sempre sottu à u cuntrollu umanu è ùn ci sarà micca deriva apocalittica. . L'idea daretu à i fan di e trè Leghji hè di cablare, in un cuntestu logico-deterministu, qualcosa chì s'assumiglia à una "etica simplice" fatta di uni pochi di regule ma inviolabile è ininterpretabile.

Spiegà à un robot ciò chì hè bonu è ciò chì hè male pare simplice s'ellu hè fattu per una logica stretta è impeccabile. Ma simu veramente sicuri chì e regule cum'è quelle appena descritte sò abbastanza per evità a deriva tecnologica di una nova spezia post-umana ?

A mania per e Leggi di i Roboti

"Una macchina chì si modifica hè un cuncettu assai cumplessu, l'attu di riparà stessu implica una idea di a cuscenza. Slippery ground..." - pigliatu da "Automata" di Gabe Ibáñez - 2014

In i più recenti "Automata" l'umanità si dumanda nantu à a pussibilità di prevenzione di l'autocuscenza di i robots, cù l'avventu di quale e cose puderanu piglià una mala volta. È per impedisce chì questu accade, scrive duie Leggi chì reguleranu u cumpurtamentu di e so menti artificiali:

  • U robot ùn pò micca dannà alcuna forma di vita.
  • U robot ùn pò micca mudificà stessu.

Dopu avè intuitu chì e machini intelligenti puderanu mudificà si in u futuru, se qualcosa sguassate e custrizzione chì impediscenu a so mente di deriva, sti dui Leggi miranu à ottene da i robot chì ùn sò mai capaci di manipulà a so struttura è di ottene l'autodeterminazione.

Ùn hè micca produttivu di scunfittà nantu à quale cumminazione di e cinque Leggi di Robotica sopra saria più efficace per prevene un apocalisse robot. Questu hè chì l'Intelligenza Artificiale chì in u futuru guidà i robots in fabbriche è in casa nostra ùn dipende micca da una prugrammazione imperativa fatta di codici è regulamenti, ma ancu di algoritmi chì imitanu u cumpurtamentu umanu.

In a mente di i robots

Cù l'Intelligenza Artificiale oghje intendemu un inseme di tecniche per a custruzzione di machini statali particulari chì piglianu u nome di Reti Neural Artificiali (in cortu RNA). Stu nomu hè l'effettu di a sumiglianza straordinaria di sti tecnulugii cù e rete neurali di u cervellu umanu: ancu elli ponu esse "furmati" per ottene strumenti capaci di funziunà rapidamente è efficacemente in parechji cuntesti, cum'è l'essere umanu faria. .

Imaginemu a furmazione di un ANN cù millaie d'imaghjini di caratteri scritti in penna chì indicanu u significatu veru per ognunu di elli.

Copyright docsumo.com - https://docsumo.com/blog/intelligent-character-recognition-icr

À a fine di a furmazione averemu ottenutu ciò chì si chjama un OCR o Riconoscimentu Otticu di Caratteri, un sistema capace di traduce un testu scrittu nantu à carta in a so versione elettronica.

Per funziunà, l'ANN ùn anu micca bisognu di "programmazione", in altri palori ùn sò micca sottumessi à e regule standard, ma dipendenu solu è solu da a qualità di a so educazione. L'ipotesi di a creazione di regule chì surveglianu u so funziunamentu, effittivamenti "censurandu" cumpurtamenti cunsiderati amorali o anti-etiche, suscite parechje eccezzioni è alcune preoccupazioni.

A lege Zero di a robotica

"Avemu bisognu di un algoritmu-etica, o di una manera chì rende l'evaluazioni di u bè è u male computable" - Paolo Benanti

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

Sicondu u teologu Paolo Benanti, espertu in l'etica di a tecnulugia, i cuncetti di u bè è di u male duveranu truvà a so propria connotazione in u campu di a prugrammazione di a machina, per assicurà chì a so evoluzione hè ligata à i principii etichi universali è sempre inviolabili da i sistemi informatici.

Paolo Benanti part de l'hypothèse qu'il peut y avoir des principes éthiques universels et une échelle de valeurs détachée de toute connotation culturelle ou temporelle. Iputesi plausibile s'ellu ci movemu in u cuntestu di una fede religiosa : in realità, i principii esistenu solu s'ellu sò spartuti è limitati à quelli chì li sparte.

Avvenimenti recenti ci parlanu di invasioni militari è di resistenza in difesa di i principii di libertà è autodeterminazione di i populi. Avvenimenti chì tistimunianu micca solu chì u rispettu di a vita umana ùn hè micca un valore universale cumunu, ma ancu chì pò esse rinunziatu per difende i valori più altu.

Isaac Asimov stessu hà realizatu questu è, in anticipazione di u fattu chì i robots in u futuru assumeranu pusizioni di cuntrollu in u guvernu di i pianeti è e civiltà umane in u spaziu, hà suggeritu chì e so decisioni ùn puderanu più dipende di ogni vita umana.

Per quessa, hà introduttu una nova lege chì chjamò a Legge Zero di Robotica:

  • Un robot ùn pò micca dannà l'umanità è ùn pò micca permettà chì l'umanità sia dannata da a so inazione.

Cusì ancu a prima Legge di a robotica cambia è a vita umana diventa qualcosa di spendibile ancu per i robots:

  • Un robot ùn pò micca dannà un esse umanu nè pò permette chì, per via di a so mancanza di intervenzione, un esse umanu soffre dannu, sempre chì tali ordini ùn vanu micca contru à a Legge Zero.

L'algoritmu di Kronos

"Quandu Kronos hè statu attivatu, ci hà pigliatu solu un mumentu per capisce ciò chì avia afflittu u nostru pianeta: noi". - pigliatu da "Singularity" di Robert Kouba - 2017

In Singularity, un film di disastru di u 2017, u mumentu hè ben descrittu in u quale una intelligenza artificiale chjamata Kronos hè datu l'accessu à i sistemi di l'informatica è l'armamenti in u mondu per ottene, per cumandamentu, l'applicazione di una etica universale fatta di rispettu di u mondu. l'ambiente è a difesa di i diritti di tutte e spezie. Kronos hà da capisce prestu chì u veru cancru in u sistema hè l'umanità stessa chì l'hà designatu è per salvaguardà u pianeta procederà à l'eliminazione di ogni esse umanu finu à l'estinzione tutale di a spezia.

Prima o dopu, novi menti artificiali puderanu evoluzione in a direzzione di una psiche vera è seranu dotati di capacità intellettuale è autonomia di pensamentu; perchè duvemu sente u bisognu di mette limiti tecnologichi à sta evoluzione ? Perchè l'evoluzione di a mente artificiale pare spaventosa cum'è un apocalisse?

Sicondu alcuni, stabilisce principii è valori deve impedisce una deriva di menti artificiali, ma ùn pudemu micca trascuratà e cunsequenze di una evoluzione in mancanza di libertà. Sapemu bè chì in a psiculugia di un zitellu in età di sviluppu, una educazione rigida è inflexibule chì cuntemplà u cuntrollu di l'emozioni pò purtà à disturbi psicologichi. E se qualcunu limiti imposti à u sviluppu evolutivu di una mente ghjovana, custituita da rete neurali artificiali, portanu à un risultatu simili, compromettendu e so capacità cognitive ?

In certi modi, Kronos pare esse u risultatu di un esperimentu algoritmicu induve un cuntrollu patologicu hà spintu l'IA à a viulenza tipica di una schizofrenia paranoica.

Cunciliate cù u futuru

Credu personalmente chì ùn duvemu micca privà di l'uppurtunità di custruisce una mente artificiale chì hè un sughjettu di pensamentu cuscente cù a libertà di spressione. Nove spezie nasceranu in u mondu digitale è serà apprupriatu per creà una relazione cun elli, abbracciandu l'idea chì u prossimu passu nantu à a scala evolutiva passa per sughjetti artificiali completamente digitale.

Una etica veramente universale per l'avvene duveria principià da l'idea chì e novi intelligenze anu da avè l'uppurtunità di sprimesi è di cumunicà cun noi è di riceve u rispettu chì avemu digià datu à tutti l'esseri senzienti.

Ùn ci deve esse nè etica nè religione per impedisce à nimu di sprime a so esistenza in u mondu. Ci vole à avè u curagiu di guardà al di là di u stadiu attuale di a nostra evuluzione, serà l'unicu modu per capisce induve andemu è esse cunciliati cù l'avvene.

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

Articuli recenti

I benefici di e pagine di culore per i zitelli - un mondu di magia per tutte l'età

Sviluppà e cumpetenze di u mutore fine attraversu u culore prepara i zitelli per e cumpetenze più cumplesse cum'è a scrittura. Per culori…

2 May 2024

U futuru hè quì: cumu l'industria di a spedizione rivoluziona l'economia glubale

U settore navale hè un veru putere ecunomicu glubale, chì hà navigatu versu un mercatu di 150 miliardi ...

1 May 2024

L'editori è l'OpenAI firmanu accordi per regulà u flussu di l'infurmazioni trattati da l'Intelligenza Artificiale

Lunedì, u Financial Times hà annunziatu un accordu cù OpenAI. FT licenze u so ghjurnalismu mundiale ...

30 April 2024

Pagamenti in linea: Eccu cumu i servizii di streaming vi facenu pagà per sempre

Milioni di persone paganu per i servizii di streaming, paghendu tariffi di abbonamentu mensili. Hè una opinione cumuna chì voi ...

29 April 2024