articuli

U prublema di copyright

U seguitu hè u sicondu è l'ultimu articulu di sta newsletter dedicata à a relazione trà Privacy è Copyright da una banda, è Intelligenza Artificiale da l'altra.

Se difende a privacy pò sembrà un ... nisunu prublemaa, affirmannu a pruprietà intellettuale di l'opere originali implicati in a so educazione pò significà per sempre chjude ogni intelligenza artificiale generativa in u mercatu oghje è escludendu ogni pussibilità di esse custruitu in u futuru.

In fatti, per fà u travagliu AI generativu, sò necessarii grandi quantità di dati, ch'elli s'elli imaghjini, manuscritti o altri. E s'è no vulemu acquistà legalmente i diritti à tutte l'infurmazioni necessarii per furmà un AI, bilioni d'investimenti seranu necessarii è finu à a data nimu di i ghjucatori di u mercatu oghje anu sentitu a necessità di piglià stu prublema.

Quelli chì travaglianu annantu à l'IA generativa oghje ùn anu micca scrupulu à sbuccà da l'immensa basa di dati digitale chì, fora di u cuntrollu di qualsiasi corpu di garanzia istituzionale, proliferanu in linea. È cù u tempu, u più putenza ch'elli guadagnanu, u più difficiuli di ottene ricunniscenza da elli per a pruprietà intellettuale di l'opere originali.

Menti generative

"Vulete sapè cumu aghju avutu tutte queste cose in a mo testa? Cù un implante cerebrale. Aghju rinunziatu per sempre una parte di a mo memoria à longu andà. A mo zitiddina". Da u filmu "Johnny Mnemonic" di Robert Longo - 1995

Ispiratu da un rumanzu di u scrittore visionariu William Gibson, u filmu "Johnny Mnemonic" conta a storia di un corriere di dati chjamatu Johnny chì, assuciatu da un criminale, deve trasportà una grande quantità d'infurmazioni arrubati da a putente multinaziunale Pharmakom è accatastati in u so propiu. cervellu, chì corre da un latu di a cità futurista è infinita di Newark à l'altru.

L'ambientazione in stile cyberpunk accumpagna una storia cù toni drammatici è scuri in un locu induve, per sopravvivere à i periculi è i pisculi, hè necessariu di rinunzià à qualcosa impurtante, qualcosa chì face parte di sè stessu. È s'ellu hè una rutina normale per l'abitanti di Newark di rimpiazzà parti di u so corpu cù putenti implanti cibernetici, armi letali chì ponu guarantiscenu a so sopravvivenza in i famosi suburbii di a metropole, a rutina normale per Johnny hè di sguassà i ricordi di a so zitiddina. per liberà abbastanza memoria per ammuccià e preziose basa di dati in cambiu di soldi.

Se cuncepemu u corpu umanu cum'è hardware è a mente cum'è software, pudemu imaginà un futuru induve a mente pò ancu esse rimpiazzata da a cunniscenza chì rimpiazza i ricordi è l'idee chì rimpiazzanu a nostra manera di pensà ?

Strutture novi

OpenAI hè stata fundata in 2015 cum'è una urganizazione di ricerca senza prufittu da Elon Musk è altri. L'attu di incorporazione dichjara un impegnu à a ricerca "per avanzà l'intelligenza digitale in modu chì tutta l'umanità ne prufitta, senza esse ligata da a necessità di generà un rendimentu finanziariu".

A cumpagnia hà dichjaratu parechje volte a so intenzione di fà "ricerca libera da obbligazioni finanziarie" è micca solu chì: i so circadori seranu incuraghjiti à sparte i risultati di u so travagliu cù u mondu sanu in un circulu virtuosu induve vinceria hè stata tutta. umanità.

Allora sò ghjunti Chat GPT, L 'AI capace di cumunicà riturnendu l'infurmazioni nantu à tutte e cunniscenze umane, è un investimentu colossale da Microsoft chì ammonta à 10 miliardi d'euros chì hà spintu u CEO di OpenAI, Sam Altman, à dichjarà ufficialmente: "Quandu a situazione hè diventata critica, avemu capitu chì a nostra struttura originale. ùn hà micca travagliatu è chì ùn sariamu micca capaci di cullà abbastanza soldi per ghjunghje a nostra missione senza prufittu. Hè per quessa chì avemu creatu una nova struttura ". Una struttura per prufittu.

"Se l'AGI hè stata creata cù successu", Altman scrive di novu, riferenu à l'Intelligenza Artificiale Generale capace di capisce o d'amparà ogni compitu intellettuale cum'è un esse umanu, "sta tecnulugia puderia aiutà à elevà l'umanità aumentendu u benessere, turbochargendu l'ecunumia glubale è incuraghjendu a scuperta di novi cunniscenze scientifiche chì aumentanu e pussibilità di sviluppu di tutta l'umanità ". È tuttu questu, in l'intesi di Sam Altman, pò esse pussibule senza alcuna spartera di e so scuperte. Se ùn ci crede micca, leghje quì.

A prima vera disputa di copyright

Hè chjamatu Litigazione di diffusione stabile u situ web chì prumove a causa di certi avucati americani contr'à Stability AI, DeviantArt è Midjourney, piattaforme per a generazione automatica di l'imaghjini di testu à imagine. L'accusazione hè quella d'avè utilizatu l'opere di milioni d'artisti, tutti prutetti da u copyright, senza alcuna auturizazione per furmà e so intelligenza artificiale.

L'avucati indicanu chì si sti AI generativi sò furmati nantu à una grande quantità d'opere di creazione, ciò chì sò capaci di pruduce hè solu a so ricumbinazione in novi imaghjini, apparentemente uriginali, ma chì in fatti violanu u copyright.

L'idea chì l'imaghjini cun copyright ùn deve esse aduprate in a furmazione AI hè prestu prestu in terra trà l'artisti è hè ancu guadagnatu pusizioni impurtanti in l'istituzioni.

Zarya di l'alba

L'artista di New York Kris Kashtanova hà ottenutu u registratu di copyright in i Stati Uniti per un rumanzu graficu intitulatu "Zarya of the Dawn" chì l'imaghjini sò stati generati cù u putenziale di l'intelligenza artificiale Midjourney. Ma questu hè un successu parziale: l'uffiziu di copyright di i Stati Uniti hà in fattu stabilitu chì l'imaghjini generati da Midjourney in u comicu "Zarya of the Dawn" ùn ponu micca esse prutetti da copyright, mentri i testi è l'arrangiamentu di l'elementi in u libru, sì .

Se per Kashtanova l'imaghjini sò una espressione diretta di a so creatività è dunque meritanu a prutezzione di i diritti d'autore, l'uffiziu di i Stati Uniti crede invece chì l'imaghjini creati da u sistema di intelligenza artificiale generativa Midjourney rapprisentanu una "terza" cuntribuzione, mettendu l'accentu nantu à a "quantità" di umanu. a creatività implicata in a creazione di u travagliu. In altri palori, a cuntribuzione tecnologica di l'IA generativa pò esse assimilata à l'urdinamentu datu à un altru artista chì, travagliendu nantu à a cumissioni, torna un cuntenutu à l'autore chì ùn hà micca cuntrollu.

Una pagina da "Zarya of the Dawn"
Diffusione stabile

Midjourney è tutti i so cuncurrenti sò basati nantu à l'algoritmu Stable Diffusion è l'ultime appartene à una categuria di sistemi AI generativi furmati attraversu l'usu di miliardi di imagine chì, quandu si mischianu, generanu altri di u listessu tipu. Sicondu Stable Diffusion Litigation, questa IA hè "... un parassita chì, s'ellu hè permessu di proliferare, causarà danni irreparabile à l'artisti, avà è in u futuru".

L'imaghjini chì l'algoritmu hè capaci di generà pò esse o micca s'assumiglia à l'imaghjini cù quale hè statu furmatu. In ogni casu, sò derivati ​​​​da copie di l'imaghjini di furmazione è sò in cumpetizione diretta cun elli nantu à u mercatu. Aghjunghjite à questu l'abilità di Stable Diffusion per inundà u mercatu cù un numeru essenzialmente illimitatu d'imaghjini chì, à l'opinione di l'avucati, violanu i diritti d'autore, simu in tempi scuri carattarizati da un mercatu di l'arte completamente drogatu induve l'artisti grafichi di u mondu sanu. prestu finiscinu in ruttu.

cuegghiè

In questa relazione problematica trà a creatività umana è artificiale, l'evoluzione tecnologica hè dimustrata cusì veloce da rende obsoleta ogni regulazione regulatoria da a so prima applicazione.

Sembra difficiuli d'imaginà chì tutti i ghjucatori chì sò digià in competizione per cunquistà e cote di mercatu cù e so tecnulugii propria puderanu esse custretti à rinunzià di colpu à l'usu di e basa di dati chì sò digià dispunibuli per elli dapoi anni è nantu à quale, in u casu di OpenAI, anu. investitu è ​​anu da investisce fiumi di soldi.

Ma se i diritti d'autore anu da esse impostu ancu nantu à e dati utilizati in a furmazione di AI, pare faciule di pensà chì i CEO di l'imprese truveranu "una nova struttura" in quale riunite i so prughjetti chì li guarantisci a libertà di muvimentu chì meritanu. . Forse solu trasferendu e so sedi registrate in lochi di u pianeta induve u copyright ùn hà micca ricunniscenza.

Articulu di Gianfranco Fedele

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

Articuli recenti

I benefici di e pagine di culore per i zitelli - un mondu di magia per tutte l'età

Sviluppà e cumpetenze di u mutore fine attraversu u culore prepara i zitelli per e cumpetenze più cumplesse cum'è a scrittura. Per culori…

2 May 2024

U futuru hè quì: cumu l'industria di a spedizione rivoluziona l'economia glubale

U settore navale hè un veru putere ecunomicu glubale, chì hà navigatu versu un mercatu di 150 miliardi ...

1 May 2024

L'editori è l'OpenAI firmanu accordi per regulà u flussu di l'infurmazioni trattati da l'Intelligenza Artificiale

Lunedì, u Financial Times hà annunziatu un accordu cù OpenAI. FT licenze u so ghjurnalismu mundiale ...

30 April 2024

Pagamenti in linea: Eccu cumu i servizii di streaming vi facenu pagà per sempre

Milioni di persone paganu per i servizii di streaming, paghendu tariffi di abbonamentu mensili. Hè una opinione cumuna chì voi ...

29 April 2024