articuli

L'Europa versu un novu mudellu di sustenibilità : l'industria di l'imballaggi à una crucivia

A sustenibilità ambientale hà righjuntu un puntu di svolta decisivu in l'Unione Europea. Cù novi regulamenti di l'UE in strada, tuttu u settore di l'imballaggi face un futuru incertu, cù impatti chì si riverberanu in tutta a catena di valore, da a produzzione à u cunsumu. 

Ambiente o ecunumia ? U dilemma di u novu regulamentu di l'UE

L'ugettivi di l'UE sò chjaru: per 2030, 20% di bevè imballatu deve esse cuntenutu in imballaggi riutilizzabili. Questa hè solu una di e parechje misure previste, incluse in a pruposta per u novu regulamentu di l'UE chì include:

  1. La venta di bevandi sciolti in bicchieri riutilizzabile da u 31 dicembre 2027.
  2. Il pruibizione di una larga varietà di imballaggio dispunibile, chì tocca diversi settori, da frutti è ligumi à cusmetichi.
  3. U stabilimentu di obiettivi precisi per u percentuale di materiali riciclati usatu in imballaggio.

A riforma, destinata à favurizà a riutilizazione di l'imballaggi sopra u riciclamentu, suscite una seria preoccupazione trà i pruduttori di l'alimentariu è di i materiali plastichi. Sta direzzione risicate d'esse un colpu seriu à u settore di l'insalata in sacchetti, chì in Italia vale più di un miliardo d'euros. I pruduttori si lamentanu di u mancanza di materiali rinnuvevuli economicamente sustenibile à u plasticu unicu usu è teme a aumentu di i costi di pruduzzione chì inevitabbilmente si riflette in i prezzi di u cunsumu.

La discussione finale nantu à u regulamentu hè previstu in a sessione plenaria di u Parlamentu Europeu, trà u 20 è u 23 di nuvembre. Quì, u destinu di sti direttivi serà decisu, chì puderia riscrive e regule di u mercatu di imballaggi.

Investimenti significati è dubbii annantu à l'impattu

A visione di l'Unione Europea per aecunumia più verde si traduce in numeri di sfida per l'operatori ecunomichi. Sicondu Assobibe, l'associu chì rapprisenta i pruduttori di bevandi senza alcolu, seranu necessarii investimenti significativu per adattà à i novi regulamenti. Hè stimatu chì solu l'implementazione di i centri di cullizzioni è a gestione di i ritorni di u containeru necessitaria un investimentu iniziale di trè miliardi d'euros, à quale si saria aghjuntu un miliardo per u sviluppu di un sistema di gestione di cauzione IT.

Piccole Imprese Testate da u Novu Corsu di Regulamentu Europeu

L'effetti di i novi rigulamenti, ancu s'ellu sò guidati da intenzioni sustinibili, risicheghjanu di esse particularmente dannosi L'Italia è i so picculi imprese. A Cunfederazione Naziunale di Artigiani è Piccole è Medie Imprese (CNA) sottolinea chì u regulamentu ùn cunsiderà micca bè i cuntesti naziunali nè l'impattu nantu à i picculi imprese chì custituiscenu una grande parte di u tessulu produtivu talianu. U CNA spera dunque chì l'esaminazione plenaria serà di valore cambiamenti cruciali, in particulare in quantu à l'obiettivi di reutilizazione è a pruibizione di imballaggi unicu, postu chì u so usu implicassi l'usu massiu di l'energia.

L'Italia, in questu cuntestu, si distingue per avè digià passatu l'obiettivi di riciclamentu di imballaggi post-consumu stabiliti da l'UE per 2025, segnu di a sistema avanzatu è efficiente di raccolta di materiale è riciclamentu. Ma malgradu questi risultati lodabili, e piccule è medie imprese manifestanu una forte preoccupazione per l'impattu ecunomicu di e novi direttive. Per quessa, dumandanu e misure di sustegnu è l'accessu à l'imballaggi chì rispettu i novi standard à prezzi accessibili.

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

Cunsumu è impattu ambientale

In numeri concreti, a produzzione plastica in l'UE rapprisenta u più grande usu di petroliu è gasu in u settore petrolchimicu. In 2020, 38% di a gas è u 22% di l'oliu utilizatu in a UE hè vinutu da a Russia, sottulinendu un ligame chì a crisa attuale rende particularmente problematica. Se l'UE puderia a mità di a quantità di imballaggio plastica in u mercatu da 2030, ghjunghje sin'à un tassu di riciclamentu di 90%, puderia riduce significativamente u cunsumu di gasu è oliu. Più precisamente, questu risulterebbe in risparmi di 6,2 miliardi di metri cubi di gasu è 8,7 milioni di tunnillati di oliu paragunatu à 2020.

I dati parlanu chjaramente: a produzzione di imballaggi plastichi solu richiede u cunsumu di 10 miliardi di metri cubi di gas fossili è 14 milioni di tunnellate d'oliu, equivalente à u cunsumu tutale di metanu in Ungheria. Cù u riduzzione pruposta, l'UE puderia taglià da un quintu di i combustibili fossili utilizati per a produzzione plastica, equivalenti à unu riduzione di 4% di cunsumu industriale di a gas carburante fossile in l'UE paragunatu à 2020. Questa riduzzione di i bisogni energetichi ùn solu allistà a tensione geopulitica, ma averebbe ancu l'effettu di prutezzione di e cumunità è di l'ecosistema. più vulnerabile, dimustrendu l'impegnu europeu in a lotta contru a crisa climatica.

E prossime decisioni di l'UE nantu à l'imballaggi influenzeranu significativamente l'ambiente è l'ecunumia, ghjunghjendu un equilibriu trà a sustenibilità ambientale è a realità ecunomica di l'imprese.

Cunsigliu edituriale BlogInnovazione.questu: https://www.contatti-energia.it/news/leuropa-svolta-per-imballaggi/

BlogInnovazione.it

Newsletter di l'innovazione
Ùn mancate micca e nutizie più impurtanti nantu à l'innuvazione. Iscriviti per riceveli per email.

Articuli recenti

I benefici di e pagine di culore per i zitelli - un mondu di magia per tutte l'età

Sviluppà e cumpetenze di u mutore fine attraversu u culore prepara i zitelli per e cumpetenze più cumplesse cum'è a scrittura. Per culori…

2 May 2024

U futuru hè quì: cumu l'industria di a spedizione rivoluziona l'economia glubale

U settore navale hè un veru putere ecunomicu glubale, chì hà navigatu versu un mercatu di 150 miliardi ...

1 May 2024

L'editori è l'OpenAI firmanu accordi per regulà u flussu di l'infurmazioni trattati da l'Intelligenza Artificiale

Lunedì, u Financial Times hà annunziatu un accordu cù OpenAI. FT licenze u so ghjurnalismu mundiale ...

30 April 2024

Pagamenti in linea: Eccu cumu i servizii di streaming vi facenu pagà per sempre

Milioni di persone paganu per i servizii di streaming, paghendu tariffi di abbonamentu mensili. Hè una opinione cumuna chì voi ...

29 April 2024